آموزش خرید سیم و کابل + معرفی بهترین برند های سیم و کابل ایران

سیم و کابل یکی از حساس ترین کالا ها محسوب میشه چون توی ساختمون ها کار میشه و اگه جنس خوبی نباشه ممکنه به دستگاه ها آسیب بزنه و یا حتی ممکنه باعث آتیش سوزی بشه. به غیر از اون بیشتر کابل ها با دستگاه های مهم و گرون قیمت در ارتباطن و استفاده از جنس نارغوب میتونه به دستگاه و حتی جون انسان ها آسیب بزنه. پس حتما باید از کابل و سیم های با کیفیت خوب استفاده کنید و اینکه حتما استاندارد داشته باشه. توی ادامه چنتا از برند هایی که توی بازار شناخته شده هستند و از کیفیت خوبی برخوردار هستند رو برسی میکنیم.

برند افشارنژاد خراسان یا صنعتی الکتریک خراسان:

افشار نژاد خراسانشرکت صنعتی الکتریک خراسان که در بازار محصولاتش با نام افشارنژاد یا افشارنژاد خراسان شناخته میشه ، یکی از بهترین و به نام ترین تولید کننده های سیم و کابل در ایران هست. این شرکت از سال 1345 شروع به کار کرد و یکی از قدیمی ترین های این صنعت هم محسوب میشه . ابتدا این شرکت با یک شرکت ایتالیایی همکاری میکرد و کم کم با تیکیه بر توان خود خط تولید ایرانی خود را احداث کرد. این برند با کسب استاندارد های مختلف ایرانی و همچنین جهانی تونسته گام بزرگی توی صنعت سیم و کابل برداره . توی بعضی از کابل های به هم تابیده شده ی این برند ار تکنولوزی روز ژاپنی استفاده شده . محصولات سیم و کابل افشار نژاد گرون ترین و همچنین بهترین سیم و کابل های توی ایران به حساب میاد.

برند البرز الکتریک :

البرز الکتریک یکی دیگر از برند های به نام و شناخته شده ی بازار سیم و کابل در ایران است . البرز الکتریک تونسته با ارائه محصولی خوب اسم خودش رو توی بازار سر زبون ها بیاره و شناخته بشه . این شرکت به داشتن نیروی انسانی قوی و کارآزموده و کار بلد معروفه و همین داستان هم باعث شده که کیفیت محصولاتش توی صدر بازار قرار بگیره.

برند نور زنجان :

برند نور زنجان هم یکی دیگه از برند های مطرح و خوب تو زمینه تولید سیم و کابل هستش . این برند با تکیه بر دانش و تجربه تونسته کابل های استاندار و خوبی رو تولید و روانه بازار کنه . یکی از چیز هایی که تولیدات برند نور زنجان رو مطرح کرده استفاده از عایق دو رنگ توی تولیداتشه.

کابل سازی ابهر :

سیم و کابل البرز ابهراین برند رو میشه اولین تولید کننده کابل های فشار قوی توی ایران معرفی کرد و همه محصولاتشون از کیفیت خیلی خوبی برخوردارند. کابل سازی ابهر از سال 1385 در یکی از شهرک های صنعتی ابهر شروع به کار کرد و مدت زیادی نگذشت که تونست جای خودشو توی بازار الکتریک پیدا کنه . کابل های فشار قوی ابهر تونستن رضایت 90 درصدی مصرف کننده ها رو کسب کنه که خود خیلی وجه تمایز خوب و بالایی هست.

برند سیم و برق همدان :

سیم و برق همدان درست در زمانی که بازار الکتریک شروع به رونق گرفت یعنی اوایل دهه 60 شروع به کار کرد . و همین شروع قوی باعث شده که خیلی زود پیشرفت کنه و به تکنولوژی های مختلف توی سطح بالا دست پیدا کنه . این شرکت کارش رو به همین جا ختم نکرد و با تولید محصول خوب تونست استاندارد های مختلفی رو کسب کنه . این شرکت یکی از رقبای برند های خارجی به حساب میومد چرا که استاندارد های مختلف بین المللی رو برای محصولاتش تونسته بگیره.

برند سیم و کابل یزد:

یکی از برند هایی که تو زمینه سیم های افشان و فشار ضعیف بهترین رو تولید میکنه سیم و کابل یزده . این برند به کیفیت محصولات خودش مخصوصا سیم های افشان و فشار ضعیف اهمیت زیادی میده و به فکر مصرف کننده هست . همین امر باعث شده که یکی از پر فروش ترین و بهتیرن برند های توی بازار شناخته بشه.

سیم و کابل مغان :

یکی دیگر از برند هایی که تونسته طی سی سال با استفاده از دانش و تجربه بهترین محصولات رو تولید کنه سیم و کابل مغان هستش . این سیم و کابل به تولید عایق های تخصصی معرفه و اولین اسمی که به ذهن میاد سیم و کابل مغان هستش.

رسانا کابل:

یکی دیگر از بهترین و با سابقه ترین برند های تولید سیم و کابل در ایران رسانا کابل است . این شرکت از دانش فنی و علمی فوق العاده ای برخوردار است و همیشه سیم و کابل با کیفیتی تولید میکنه . حالا چرا میگم از نظر علمی و فنی سیم و کابل های درجه یکی تولید میکنه ؟ چون این شرکت توسط چندین نخبه ایرانی تاسیس شد و همه محصولاتش هم بر پایه علم و ابزار حرفه ای ساخته میشه.

برند کابل باختر:

برند کابل باختر یکی از با کیفیت ترین و گرون ترین برند های موجود در بازار سیم و کابل ایران است . این برند تونسته با بازار های مختلف خارجی و داخلی رو هدف قرار بده  و محصولاتش توی ایران و خارج به فروش میرسه. برند کابل باختر بازیافت محصولاتش رو طوری انجام میده که به طبیعت آسیبی نزنه. از محصولات شاخص این برند کابل های نسوز سیلیکونی رو میشه نام برد.

برند سیم و کابل سیمکو:

برند سیم و کابل سیمکو با اینکه بیست ساله وارد این صنعت شده اما تونسته که استاندارد های مختلفی ملی و بین و الملی رو کسب کنه . برند سیمکو یکی دیگه از برند هاییه که تونسته جای خیلی خوبی توی بازار به دست بیاره و بین رقبا خودشو جا کنه . محصولات این برند خیلی گسترده هستش اما کابل های کواکسیال و مخابراتی برند سیم و کابل سیمکو از همه معروف تر هستند.

سیم و کابل کرمان:

سیم و کابل کرمان یکی از معروف ترین و خوش نام ترین برند های بازار سیم و کابل ایران است که تونسته با محصول خوب خودش رو به بقیه بشناسونه. کابل های آنتن این برند معروف ترین و بهترین کابل های آنتن در بازار هستند و این برند بیشتر به کابل های آنتن معروفه و اگه شما کیفیت تصویر براتون مهمه حتما از این کابل استفاده کنید. برند سیم و کابل کرمان تونسته با کار کردن با مراکز دولتی و خصوصی تجربیات زیادی درباره کیفیت محصول و همچنین رفتار با مشتری کسب کنه و همین امر باعث شده که مشتری مدار حرف اول رو تو این مجموعه بزنه.

راهنمای خرید سیم و کابل:

گستردگی سیم و کابل اونقدر زیاده که نمیشه توی یه مقاله درباره همشون حرف زد و ما سعی کردیم به طور خلاصه و کلی با این محصول بیشتر آشنا بشید. همونقدری که نوع های سیم و کابل زیادن ، برند های اونها هم زیادن . ما توی بالا تعدادی از برند های توی بازار که به نام هستند رو برای مثال نام بردیم و این فقط قطره ای از دریا بود. توی بخش آخر میخوایم بهتون چنتا نکته بگیم که بتونید موقع خرید سیم و کابل یک سیم و کابل مناسب برای خودتون انتخاب کنید. راهنمای خرید سیم و کابل سیم و کابل یکی از محصولاتیه که باید قبل از خرید کردنش باید اولش اطلاعات کسب کنیم . چون سیم و کابل چیزیه که با جون شما در ارتباطه و به غیر از اون با دستگاه های حساس در ارتباطه و باید قبل از خرید تحقیق کنید. توی ادامه چنتا نکته میگیم که اگه موقع خرید سیم و کابل اونها رو رعایت کنید خیلی خیلی بهتره .

1-بدونیم دقیقا چی میخوایم؟

یکی از چیز هایی که نع تنها توی خرید بلکه توی همه مراحل زندگی باید بدونیم اینکه دقیقا چی میخوایم ؟ شما باید بدونید برای چه کاری ، به چه متراژی و چه نوع سیمی میخوایم ؟ اولین چیزی که شما باید متوجهش باشید اینکه این سیم یا کابلی که میخواید بخرید رو برای کجا میخواید و برای چه کاری میخواید؟ مثلا اگه برای آنتن میخواید نمیشه از سیم افشان استفاده کرد یا اینکه ، یا اینکه اگه توی جای گرم قراره باشه نمیشه از کابل معمولی استفاده کرد. یا اگه میخوایم کابل رو توی زمین بزاریم نمیشه از کابل های معمولی استفاده کرد و باید از کابل زره دار خرید کنید .

2- با تکنسین یا برق کار حرفه ای مشورت کنید:

یکی از چیزهایی که قبل از انجام هر کاری مهمه مشورت کردنه ، توی خرید سیم و کابل هم مشورت کردن با یک متخصص خیلی میتونه بهتون کمک کنه . تکنسین برق بعد از برسی کاری که میخواید انجام بدید بهتون نکته هایی مثل این که چه نوع کابلی باید خرید کنید یا چ مقدار خیلی میتونه کمکتون کنه . و اگه میتونید حتما برق کار رو با خودتون برای خرید ببرید که بتونه توی انتخاب برند و همه چیز راهنماییتون کنه.

3-به اندازه متراژ لازم خرید کنید:

یکی از فایده های مشاوره با تکنسین برق اینکه بدونید دقیقا چه نوع سیم و کابلی میخواید و اینکه چند متر میخواید؟ یکی از مهمترین اصل هایی برای خرید سیم و کابل مهمه اینکه چند متر میخواید . چون اگه متراژ کم بخرید و وسط کار سیم یا کابل کم میاد و وصل کردن سیم یا کابل اضافه باعث این میشه که خطر برق گرفتگی پیش بیاد و از نظر استاندارد درست نیست. و حتی اگه زیاد هم بیاد باعث ضرر مالی میشه .

4-از فروشگاه های معتبر خرید کنید:

یکی دیگه از نکاتی که باید حتما رعایت کنیم اینکه از فروشگاه های معتبر خرید کنیم . سیم و کابل یکی از محصولاتیه که اگه متخصص نباشید یا اطلاعات کافی نداشته باشید ممکنه محصولی که کیفیت خوبی داشته باشه نخرید. پس حتما از فروشگاه های معتبر یا نمایندگی های مجاز فروش سیم و کابل رو خرید کنید. و حتما از فروشنده درخواست کنید که براتون فاکتور بزنه و فاکتوری که میگیرید حتما معتبر و سربرگ دار باشه.

5-از برند های به نام و شناخته شده خرید کنید:

یکی از نکاتی که حتما باید رعایت کنیم اینکه باید روی برند ها شناخت داشته باشیم و برند های معتبر رو هم بشناسیم. توی قسمت قبلی هم درباره چنتا برند مطرح و خوب صحبت کردیم و گفتیم کدوم برند چه نوع سیم و کابلی رو بهتر از همه تولید میکنه . مثلا سیم و کابل کرمان توی کابل های کواکسیال و آنتن خیلی شناخته شده است.

6-استاندارد های سیم و کابل:

یکی از پارامتر های که حتما باید موقع خرید سیم و کابل رعایت کنیم و بهش توجه کنیم  استاندارد هاییه که سیم و کابل داره . سیم و کابل معمولا دوتا استاندارد داره یکی استاندارد شرکت استاندارد و دومی برای توانیر . این دوتا استاندارد رو باید داشته باشه سیم و کابل ها اما استاندارد های سیم و کابل به همین جا ختم نمیشه . مثلا استاندارد های ایزو یا استاندارد های بین المللی که سیم و کابل اگه اینا رو داشته باشه خیلی بهتره و اگر هم نداشته باشه خیلی مهم هم نیست.

7- از فروشنده بخواید سیم و کابل رو براتون تست کنه:

یکی از کارایی که موقع خرید سیم و کابل مخصوصا کابل باید انجام بدید اینکه از فروشنده بخواید حتما سیم  کابل رو براتون تست کنه . چون معمولا سیم و کابل ها گارانتی ندارند و ممکنه توی پروسه تولید و یا حمل نقل اشکالی براشون پیش بیاد و قطعی پیدا کنند. برای همین هم از فروشنده بخواید که با تستر یا فازمتر القایی اون رو براتون تست کنه . حالا اینکه فازمتر القایی چیه و چه کارایی داره هم توی مقاله فازمتر القایی کامل توضیح دادیم و برای خوندنش اینجا کلیک کنید. برای خرید فازمتر القایی برای تست سلامت کابل هم میتونید به فروشگاه ما برید و یا اینجا کلیک کنید.

پیشنهادات ویژه مشاهده همه